Katalog Tasarımı Yaptırırken Nelere Dikkat Etmelisiniz ?

Bir mağazaya girdiğinizi düşünün, ilk baktığınız şey nedir ?

Mağaza düzeni.

Müşterilerinize kendinizi tanıtmak istediğiniz zaman da eğer müşteri sizin mağazanızda ya da ofisinizde değilse bakacağı şey ona kendinizi tanıtmak için sunduğunuz katalog, kartvizit gibi kurumsal tanıtım ürünlerinizdir.

Müşterilerinize daha doğrusu potansiyel tüketicinize; bu kişi ya da kurum olabilir, kendinizi doğru bir şekilde anlatabilmeniz için sizi doğru anlatan, yaptığınız iş ya da sattığınız ürünleri doğru gösteren, bir tüketicinin aklındaki soruları cevaplayan bir katalog sunmanız çok önemlidir.

Türkiye’de katalog, kartvizit, kurumsal kimlik gibi firma profilinizi yansıtan tasarımların önemi son zamanlarda anlaşılmaya başlansa da hala tüm işletmeler tarafından farkındalığın tam olduğunu söyleyemeyiz. Tabi bunun sebepleri arasında yüksek baskı ve tasarım maliyetlerine de değinmeliyiz.

Piyasa içerisinde bir çok ajans, matbaa bu işler ile uğraşsa da herkes sizi anlatacak doğru tasarımı yapamayabilir. Tasarım işi biraz o filmlerde klasik olarak duyduğunuz “ilham” işidir. Ve en doğru tasarımı belirleyecek olan sizsinizdir. Altını çizerek söylemekte fayda var; “ Ne istediğinizi bilmiyorsanız nereye gittiğinizin bir önemi yoktur” sözü tam olarak bu iş için söylenmiş olabilir.

Ne istediğinizi tam olarak bilmeli, işi yaptırmak için görüştüğünüz ajans ya da tasarımcılara bunu çok iyi anlatabilmeniz gerekmektedir. Gelen müşterilerimiz arasında bunu yapabilen kişi / kurum sayısı genelin %10 ’unu geçmeyecek kadar azdır. Tam olarak ne istediğinizi belirlemeden böyle bir işe kalkışırsanız hiç bir zaman doğru sonuca ulaşamayacağınız işler için paralar ödemek zorunda kalırsınız, istediğiniz verime de ulaşamazsınız.

Ne istediğinizi tam olarak belirlemeden  tasarımcı ile görüşürseniz, gördüğünüz her şeyi istemeye başlarsınız. Çünkü karşınızda işini iyi, doğru yapabilen biri varsa “bunu yaptıysak şunu da yaparsın sen” diyerek muhtemelen tasarımcıyı delirtirsiniz… O da yaptığı işten keyif almaktan çıkıp işkence evresine girince iyi bir işten ziyade, iş yapmak için iş yapmış olacaktır. Başarmak için değil, sadece para kazanmak için iş yapacaktır.

Katalog tasarımı o kadar net ve sade olmalıdır ki kataloğunuzu inceleyen kişi yorulmadan, sıkılmadan incelemelidir. Ama aradığı tüm soruların da cevaplarını bulabileceğine inanmalıdır. Kataloğunuza bakarken ürün ya da hizmetinizin satışının yarısını gerçekleştirmiş olmalı, müşteri adayınızı buna ikna edebilmelisiniz.

Öyle istekler alıyoruz ki kütük bilgilerinin bile yazmasını isteyecekler neredeyse… Dikkat edilecek en önemli husus, göz yormadan, akıl bulandırmadan müşterinizin almak isteyeceği ürün ya da hizmeti ona göstermeniz. Geri kalan gereksiz bilgilerle, fotoğraflarla dolu bir katalog potansiyel müşterinizin aklına başka seçenekleri de getirebilir ve müşteri kazanacakken tamamen kaçırabilirsiniz.

Bir işletme ya da marka sahibi olabilirsiniz ama her şeyi kendinizin bildiğini düşünmeyin, herkes kendi uzmanlık alanında çalışır da işini doğru yaparsa doğru sonuçlara bu şekilde ulaşabiliriz.

Leave a comment